lørdag 21. juli 2007

Rosa genser:)





Nå er den nye genseren klar! Jeg hadde ikke nok garn til å lage picotkant overalt, men det holdt til halsen. Den var jo det viktigste. Ble veldig fornøyd med detaljene, og har sydd madrassting som aldri før. Kjente jeg måtte presse meg litt på slutten, er alltid så mange ting jeg har lyst til å begynne med. nå som jobben er gjort er jeg likevel veldig fornøyd med å ha fullført.

Genseren er i rillestrikk med litt formede ermer. Den er strikket i fire deler etter oppskrift fra boka "sødt og blødt". Garnet er bamboo igjen. Det er så utrolig mykt, men det man strikker blir ganske tungt. Den tunge kvaliteten gir pent fall, men kan kanskje bli lepete? Det får tiden vise.

Vesla mi liker garnet så godt at hun løper rundt og klemmer det underveis, noen ganger bruker hun strikketøyet som koseklut også. Det må jo telle pluss? Blomst og blad er heklet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flott den genseren var!
Gleder meg til å se dåpskjolen du strikker på

Forresten, takk for hilsen i bloggen min!