onsdag 4. juli 2007

Ny genser!






Denne gangen har jeg dristet meg på å lage mønster selv. Det har jeg ikke gjort tidligere, så jeg tok utgangspunkt i helt enkel basisform. Rygg og front er strikket likt, og som rektangler. Ermene er strikket rett opp. Jeg har ikke felt for hals ettersom jeg lenge har hatt lyst på en genser med båthals til vesla mi. Garnet er bamboo. Helt fantastisk mykt, og med en tyngde som gir fint fall. Jeg har valgt å pynte med perlestrikk i hals, nederst, og nederst på ermene. Fordi jeg var litt usikker på å ha så vide ermer, har jeg strikket inn en hullrad som det kan trekkes bånd, eller snor gjennom. Gleder meg til hun kommer hjem og kan prøve.


Nå har hun prøvd genseren, og den sitter fint! Se selv. På det ene bildet er hun fordypet i sjokoladekakebitene hun har i boksen sin. På det andre kiler pappa Morten henne. Det er noe av det morsomste hun vet:)


Nå har jeg også lært meg å bruke madrassting til sammensyingen av flere deler. Dette kunne jeg ikke fra før, og jeg er svært fornøyd med resultatet av den nye lærdommen. Dette burde jeg virkelig ha lært meg tidligere:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Kaja! Så flott den genseren ble! Og Vesla er jo like nydelig som alltid.. Får vi se noen oppussingsbilder også?