torsdag 7. februar 2008

Luer




Luene mine har det gått så som så med i det siste. Først tovet jeg en lue til søsteren min, og den ble bra. Det er den rosa og blå. Hun valgte farger selv, og jeg strikket i rauma finullgarn og tovet på 50 grader.
Den neste laget jeg til vesla mi, strikket i samme garnet, men tovet på 40 grader fordi jeg var redd den skulle bli for liten. Det var en dårlig avgjørelse. Den ble nemlig for stor, noe man kan få mistanke om av bildet. jeg tovet runde på runde uten at noe mer skjedde. Til slutt slengte jeg den med i håndklevasken, og nå passer den nesten til en av tvillingene. Ikke bra, vesla vil ikke gi den fra seg, og jeg føler jeg må lage en ny til henne. Tross alt jeg som ødela det hele.
Den tredje lua var egentlig til Oskar, men passer altså til Marte Elida. Så jeg må lage to små nye luer likevel. Kommer meg aldri gjennom februarlista mi på denne måten. Men det er vel bare å prøve igjen, og krysse fingrene!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flink du er! Litt synd med feile størrelser, emn luene er jo kjempeflotte