fredag 18. april 2008

Flettegenser



Nå er genseren til Ludvig ferdig. Den er stor ennå, for jeg har tenkt at den skal passe til barnehagestart, og tidlig høst. Fargen er egentlig mosegrønn, så det at den ble så grågrønn på bildene overrasket meg litt. Det var tidlig på dagen, kanskje det er derfor? Jeg fant oppskriften i et mix-hefte, og garnet er smart. Jeg er veldig glad i smartgarnet. Etter et opphørssalg har jeg litt liggende, og dermed blir det gensere til begge gutta mine. Vesla ymtet frempå om at hun også trengte ny genser, så vi får vel se. Da tror jeg at jeg må ut på garnhandel, så det får vente litt. Godt det er en stund til høsten ennå. Denne genseren begynte jeg på før cablefooties, så dette er egentlig den aller første fletta jeg prøvde meg på. Mønsteret var superenkelt og hyggelig å strikke. Kan anbefale denne til alle nybegynnere som vil strikke noe annet enn penal og pannebånd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flott skjerf og genser ble! JEg tror nok jeg må få heklet på ørene min lilleMs skjerf også.