fredag 4. april 2008

Cable footies



Aprils utfordring i sokke-alongen er å strikke fletter. Det var mange flotte forslag å velge mellom til inspirasjon. Jeg valgte likevel heller å bruke et mønster fra boka "one skein". Den oppskrifta hadde jeg nemlig sett på en rekke ganger uten å komme i gang. jeg hadde nemlig ingen erfaring med å strikke fletter. Denne måneden var det ingen vei utenom, så jeg fant frem to nøster østlandsgarn jeg hadde liggende og gikk i gang. Det gikk så fint, og kjapt var det også. Jeg synes de ble riktig søte. Det kan nok bli flere av disse. Vet allerede hvem som skal få de jeg har laget:)

9 kommentarer:

amylin sa...

Flotte sokker du har valgt til aprilsokkene. Fortsatt god søndag.

Glastrikk sa...

Skikkelig jentesokker! Morsomt å se på alle de ulike flettesokkene som blir produsert etter hvert. Dette mønsteret var også veldig fint!

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Fine flettesokker du har strikket for april.

jogusi sa...

Så fine sokkene dine ble. Så morsomt å se så mange forskjellige sokker med fletter. Jeg blir nesten hekta på å strikke flettesokker. Ha ei fin uke.

Anonym sa...

Hei, kjempesøte sokker du har rukket å strikke for april allerede :-)
Skjønner jeg skulle ha valgt litt tykkere garn..

Anonym sa...

sokkene dine ble kjempe fine. lange fine fletter der:-)

9na sa...

Kjempefine!!!

Anonym sa...

Søte sokker du har strikket ja!

Havfrua sa...

Kjempeflotte sokker. Fargen var herlig