lørdag 23. mai 2009

Se min kjole!


Denne er jeg kjempefornøyd med! Jeg har vært i garnbutikken som ligger i Maura. Der er det salt på garn fra drops nå.

Jeg har vært flink lenge nå, og ikke kjøpt garn på en god stund. Men forrige lørdag slo jeg til. Noe til meg selv, og noe til en jeg er glad i. Vesla fikk selv velge farger. Garnet er Alaska og kjolen er strikket på pinne 6. Oppskriften har jeg fått fra Mauds garn. Jeg kjøpte meg litt alpakka også, men den sparer jeg litt lenger. Først var jeg redd jeg skulle få dårlig samvittighet for at jeg kjøpte garnet ( jeg har jo skrekkelig mye garn liggende hjemme også!). Men det fikk jeg ikke! Det føltes bare helt topp! Og kjolen ble strikket på noen dager bare, og vesla mi ble kjempeglad. Så bodde hun i kjolen til den ble skitten, og nå er den på vask.

Vesla mi er veldig glad i kjoler, akkurat som mammaen sin. Derfor er det topp å ha en kjole som kan brukes selv om ikke sola står øverst på himmelen. Den var enkel å strikke, og arbeidet var svært lystbetont. Ekte strikkeglede!

1 kommentar:

Stine sa...

Så flott kjolen din ble Kaja! Helt nydelig, med en utrolig søt modell også! Hvilken oppskrift har du brukt? Hvor mye alaska gikk med?